úterý 6. března 2018

V krátké době Hoi An podruhé 🇻🇳

Po 10 měsících jsem se rozhodl vyrazit do Vietnamu znova a to v péči již vyzkoušené cestovky GO2 (pro případné zvědavce www.ckgo2.cz) a nechali jsme si postavit zájezd na míru podle našeho přání.

Málokdy mi něco zaleze pod kůži tak, jako starobylé město Hoi An, podle CNN jedno z 10 nejromantičtějších míst na celém světě. Je to místo, kam jezdí jak místní (a je jich opravdu dost), ale hodně Číňanů, Korejců a z Evropanů hlavně Francouzi. Většinou přijedou po obědě a stráví tu tak půlden a v noci jedou zpět do Da Nangu nebo dalších míst svého dočasného ubytování. My se rozhodli tu strávit plných 5 dní a hezky si to tady užít. Ve městě je také 700 krejčovství, obchodů s kůží a hedvábím a tak je tu obvyklé si nechat přes noc ušít oblek, šaty nebo boty.

A hlavně je to gastronomická Mekka celého Vietnamu, protože tady jsou ty chutě odlišné pro sever a jih Vietnamu nejvyváženější a nejharmoničtější. Proto jsem také toužil právě zde zajít do školy vaření, kterých je tady nepočítaně. O tom bude ale samostatný příspěvek.

Třetí zajímavostí je tradiční výroba lampiónů, což pochopitelně souvisí s produkcí hedvábí. Vyrábějí je tady téměř na každém rohu a večer je jimi osvětlené celé město. A že to jsou krásné kousky se můžete přesvědčit i na pár fotografiích z loňska.


Hedvábné lampióny
Japonský most ze 17. století, hlavní historická atrakce Hoi An
Dřívější vliv Číny je viditelný v řadě památek
Čeho se téměř každý Středoevropan nenasytí, to jsou místní trhy se zeleninou, bylinkami, květinami a ovocem. Na rozdíl od našich zvyklostí je většinou prodávají včetně kořínků, aby déle vydrželi.
Paní recepční a následně mi Google poradil - je to karela čili hořká okurka (bitter melon)

Bylinky mají kořínky, aby déle vydržely v horku čerstvé
Na to mi moje angličtina nestačila...

Čerstvě připravené rýžové nudle 24 hodin schnou na slunci

Většinu jmen jsem slyšel poprvé a hned zapomněl

Zvláštností Hoi An je také to, že cizinci zde na rozdíl od místních stále jezdí na kole, zatímco místní jezdí na těch svých motorkách o objemu do 150 kubíků, na kterých přepraví všechno od 4 členů rodiny až po 5 pytlů čehokoliv. A protože mořská pláž je asi 5 - 7 km vzdálená, vyrážejí tam zástupy turistů a zručně kličkují mezi motorkáři a auty, kterých také není málo (většinou to jsou ale taxíky). 
Na políčku s bylinkami

Endemondo mi krásně vykreslilo cestu přes rýžová a bylinková políčka
Dorazili jsme až k majáku (v pozadí) a trajektu na Kokosové ostrovy

Zasloužená zastávka na pláži a restauraci s mořskými plody. Ty jsou všude...

Žádné komentáře:

Okomentovat